Trápí vás nesnesitelné křeče v nohou? Která zázračná látka pomůže?

0
128
A hand holding a bunch of pills in an open palm

Paralyzující bolest zvykne vytrápit starší lidi, kteří přijímají nedostatek živin a mají horší pitný režim. Křeče v nohou tak omezují jejich pohyb a činí každý den nesnesitelný.

Potřebné dávky hořčíku můžeme získat zejména konzumací pestré stravy. Nachází se také ve špenátu.

Existuje jedna doslova zázračná látka, která je cenově dostupná a najdeme ji ve velkém množství potravin i některých druzích nápojů.

Důležitý pro svaly i kosti

Minerál hořčík je klíčovou živinou pro lidské zdraví. Nachází se spolu s vápníkem v kostech, zubech, ale také ve svalech. Přestože se to nemusí na první pohled zdát, magnézium zajišťuje důležité životní procesy. Reguluje krevní tlak, posiluje kosti, chrání nervy, ale upravuje také hladinu cukru v krvi. Hořčík je protagonistou přes tři sta enzymatických reakcí, které zase řídí různé funkce v našem těle.

Proč nám chybí hořčík?

Americký Národní institut zdraví tvrdí, že většina lidí v USA nepřijímá dostatek hořčíku ze stravy. Nejvíce ohroženou skupinou jsou podle tamních vědců zejména lidé nad 70 let a teenagery. Předpokládá se, že senioři trpí nedostatkem hořčíku z důvodu dehydratace a nedostatečné výživy. Doporučené denní dávky hořčíku pro dospělé lidi se pohybují na vskutku vysokých hodnotách. I z tohoto důvodu někdy nestačí jeho příjem ze stravy. Lidé ve věku do 50 let potřebují od 320 – 420 mg hořčíku denně a lidé, kteří mají padesát a více let nad 400 mg hořčíku.

Když bolest vytrápí nohy

Zmíněný minerál se používá při řešení specifických problémů. Pomáhá při zácpě, potížích s trávením, ale také při křečích v nohou a bolestech svalů. Ty se objevují zejména během spánku. Křeče se projevují silnými kontrakcemi svalu, například v lýtkách. Dochází k ostré bolesti a neschopnosti hýbat s končetinami. Benefity hořčíku oceňují i ​​lidé, kteří se snaží najít nejen fyzickou, ale také duševní rovnováhu. Magnézium výrazně zmírňuje stres, úzkost a celkově zklidňuje nervový systém.

Grilled salmon salad with tomato, feta cheese, lettuce and so on and hand approaching.

Postačí prý pestrá strava

Potřebné dávky hořčíku můžeme získat zejména konzumací pestré stravy. Nachází se v mléčných výrobcích, luštěninách, ořechách, semenech rostlin, celozrnném pečivu, listové zelenině. Nesmíme zapomínat, že magnézium můžeme získat iz masa. Výbornými zdroji tohoto minerálu jsou špenát, dýňová semínka, fazole, hnědá rýže, tuňák, mandle, hořká čokoláda, avokádo, jogurty či banány.

Netřeba to s ním přehánět, neboť nás „přežene“

Vědci přesvědčují, že lidské tělo si dokáže poradit s hořčíkem přijímaným ze stravy. Máme-li ho příliš, lidský organismus se ho dovedně zbaví. Problém může nastat tehdy, pokud se „dopujeme“ nadměrným množstvím výživových doplňků s obsahem zmíněného minerálu. Nadměrné dávky hořčíku způsobují průjmy, nevolnost, křeče v břiše i nohou. Extrémní množství zamávají i se srdečním tepem a mohou způsobit podráždění nervového systému.

Předchozí článekRyby a zvěřina. Dnes privilegium bohatých či běžně dostupné maso?
Další článekKde seženete levnější PZP? Toto vám nikdo neporadí